Utalentowany i ekscentryczny kreator mody Karl Lagerfeld, na kilka lat przed śmiercią zakochał się w kotce. Wybranką jego serca była urodzona 11 sierpnia 2011 roku kotka rasy birmańskiej (rasa blisko spokrewniona ze syjamską, przez co często mylona) Choupette (Kochanie).
Kotka trafiła do projektanta w 2011 roku w okresie świąt Bożego Narodzenia, kiedy to jej właściciel Baptiste Giabiconi, który jest męską muzą kreatora, musiał wyjechać na dwa tygodnie i porosił Lagerfelda o opiekę nad nią. Jak wyznał Lagerfeld początkowo kotka wydała mu się za słodka, ale jak po dwóch tygodniach, gdy miał się z nią rozstać, nie było to łatwe i w efekcie kotka została na zawsze u Lagerfelda (to, dlaczego kotka została u Lagerfelada nie jest do końca jasne ponieważ raz Lagerfeld mówi, że nie potrafił się rozstać z kotką a raz, że Giabiconi nie chciał jej odebrać). Lagerfeld nigdy wcześniej nie myślał o tym, żeby mieć kota i choć sam ich nie miał preferował psy. Od czasu, gdy Lagerfeld w jednym z wywiadów powiedział, że nigdy nie spodziewał się, że może się tak zakochać, i że marzy mu się wystawny, elegancki ślub z Choupette kotka stała się gwiazdą mediów a Lagerfeld obiektem drwin prasy brukowej. Liczne wywiady Lagerfelda w wysokiej klasy magazynach mody podniosły popularności kotki. Świat o Choupette dowiedział się 6 czerwca 2012 roku, kiedy pojawiło się jej konto na Twitterze. Konto założyła i prowadzi Ashley Tschudin, dziennikarka i pracownik (obecnie dyrektor) agencji social media.
Lagerfeld rozpieszczał do granic możliwości swoją kocicę. Choupette miała własny pokój w apartamencie Lagerfelda w Paryżu, własnego iPada, jadła z naczyń Goyard (jedno na wodę, jedno na kocie pasztety, jedno na kocie krokieciki mięsne), dwie opiekunki Françoise i Marjorie (na dzień i na noc) oraz fryzjera, który przychodził do niej raz w tygodniu (poza wizytami fryzjera była dwa razy dziennie szczotkowana). Miała też zapewnioną całodobową opiekę medyczną.
Choupette, jak na kota z świata mody przystało, trafiła na okładkę (w objęciach Lindy Evangelisty) niemieckiego Vouge. Uczestniczyła też z supermodelką Laetitią Castą w sesji zdjęciowej dla V ‘s. Zdjęcia dla Vouge i V ‘s zrobił osobiście Lagerfeld. Zainspirowany swoją nową muzą Lagerfeld 24 stycznia 2012 roku przedstawił kolekcję couture, w której dominował kolor niebieski w odcieniu oczu Choupette. Od 12 listopada 2013 roku dostępna jest w sklepach firmowych Lagerfelada kocia kolekcja Choupette, w której znalazły się szaliki, czapki, skórzane torby, portfele, rękawiczki, pokrowce na iPada i iPhone stylizowane na kocie głowy przyozdobione kocimi fibrysami. Kolekcja utrzymana jest w kolorystyce czarno-białej.
Po śmierci Lagerfelda w 2019 roku okazało się, że kotka została główną spadkobierczynią jego niebagatelnej fortuny opiewającej na 200 milionów dolarów. Zapis testamentowy mówi, iż należy dołożyć wszelkich starań, by dotychczasowy, bardzo wysoki standard życia Choupette nie zmienił się. Kocica nadal ma więc perfekcyjną opiekę oraz wszelkie wygody. I jak na celebrytkę przystało, szaleje na Instagramie, tam możecie ją spotkać.
Thot & Set